Υπουλη διείσδυση με τη δημιουργία Παιδαγωγικού Τμήματoς στο ΑΠΘ όπου οι Τούρκοι θα εκπαιδεύουν τους δασκάλους για τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης - Την ίδια ώρα το υπ. Παιδείας βάζει στα δημόσια νηπιαγωγεία της περιοχής την τουρκική γλώσσα με πιλοτικό πρόγραμμα
Σε Τούρκους πανεπιστημιακούς που ελέγχονται απευθείας από την Άγκυρα, και προφανώς από το καθεστώς Ερντογάν, εκχωρεί η ελληνική κυβέρνηση την εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη, προχωρώντας σε μια ακατανόητη ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος της γείτονος, το οποίο επί σειρά ετών απορριπτόταν από την Αθήνα.
Οπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ», το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ιδρύει, με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας, έδρες καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, καθώς και Μουσουλμανικής Θρησκείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του, σε συνεργασία με τουρκικά πανεπιστήμια! Έδρες τις οποίες θα καταλάβουν καθηγητές ερχόμενοι απευθείας από συνεργαζόμενα με το ΑΠΘ τουρκικά πανεπιστήμια και δεν θα ελέγχονται καν από το ελληνικό κράτος!
Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε αιφνιδιαστικά να εισαγάγει την τουρκική γλώσσα στη δημόσια εκπαίδευση της μειονότητας -ξεκινώντας με ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε νηπιαγωγεία περιοχών της Θράκης!-, προκαλεί εύλογα ερωτήματα για την πολιτική της κυβέρνησης στο πεδίο των εύθραυστων σχέσεων με την Τουρκία αυτή την περίοδο. Εκφράζεται δε έντονα η ανησυχία μήπως η κυβέρνηση, πιεζόμενη σε άλλα μέτωπα των διμερών σχέσεων, όπως η έκδοση των Τούρκων πραξικοπηματιών, το Προσφυγικό ή οι προκλήσεις στο Αιγαίο, επιχειρεί να κατευνάσει το καθεστώς Ερντογάν κάνοντας παραχωρήσεις σε έναν τομέα όπως η Παιδεία, όπου έτσι κι αλλιώς οι αντιλήψεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι «χαλαρές», υπό την έννοια ότι προτάσσει δήθεν ευαισθησίες περί δικαιωμάτων υποβαθμίζοντας τους εθνικούς κινδύνους από την επεκτατική πολιτική της Αγκυρας.
Ειδικά για το θέμα της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία -με σκοπό προφανώς να μπει στη συνέχεια στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση- ανοίγει τον ασκό του Αιόλου και έχει προκαλέσει σάλο στην εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία ζητά την απόσυρση του προγράμματος, πολύ περισσότερο που δεν έχει ξεκαθαριστεί ο τρόπος εφαρμογής, ούτε προηγήθηκε ο αναγκαίoς σε τέτοιες περιπτώσεις διάλογος.
Οπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ», το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ιδρύει, με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας, έδρες καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, καθώς και Μουσουλμανικής Θρησκείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του, σε συνεργασία με τουρκικά πανεπιστήμια! Έδρες τις οποίες θα καταλάβουν καθηγητές ερχόμενοι απευθείας από συνεργαζόμενα με το ΑΠΘ τουρκικά πανεπιστήμια και δεν θα ελέγχονται καν από το ελληνικό κράτος!
Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε αιφνιδιαστικά να εισαγάγει την τουρκική γλώσσα στη δημόσια εκπαίδευση της μειονότητας -ξεκινώντας με ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε νηπιαγωγεία περιοχών της Θράκης!-, προκαλεί εύλογα ερωτήματα για την πολιτική της κυβέρνησης στο πεδίο των εύθραυστων σχέσεων με την Τουρκία αυτή την περίοδο. Εκφράζεται δε έντονα η ανησυχία μήπως η κυβέρνηση, πιεζόμενη σε άλλα μέτωπα των διμερών σχέσεων, όπως η έκδοση των Τούρκων πραξικοπηματιών, το Προσφυγικό ή οι προκλήσεις στο Αιγαίο, επιχειρεί να κατευνάσει το καθεστώς Ερντογάν κάνοντας παραχωρήσεις σε έναν τομέα όπως η Παιδεία, όπου έτσι κι αλλιώς οι αντιλήψεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι «χαλαρές», υπό την έννοια ότι προτάσσει δήθεν ευαισθησίες περί δικαιωμάτων υποβαθμίζοντας τους εθνικούς κινδύνους από την επεκτατική πολιτική της Αγκυρας.
Ειδικά για το θέμα της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία -με σκοπό προφανώς να μπει στη συνέχεια στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση- ανοίγει τον ασκό του Αιόλου και έχει προκαλέσει σάλο στην εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία ζητά την απόσυρση του προγράμματος, πολύ περισσότερο που δεν έχει ξεκαθαριστεί ο τρόπος εφαρμογής, ούτε προηγήθηκε ο αναγκαίoς σε τέτοιες περιπτώσεις διάλογος.
Οι έδρες στο ΑΠΘ
Η απόφαση για την ίδρυση Τομέα Μουσουλμανικών Σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο υπογράφηκε από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Είχε προηγηθεί αίτημα από Συλλόγους Εκπαιδευτικών Μειονοτικών Σχολείων της Ξάνθης και του Εβρου που ζητούσαν «την άμεση ανάπτυξη και στελέχωση του Τομέα Μειονοτικής Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και τη δημιουργία εδρών καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας καθώς και Θρησκευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας», ενώ καθοριστική ήταν και η παρέμβαση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.
Η ίδρυση του τομέα αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της συνεργασίας του ΑΠΘ και με άλλα τουρκικά πανεπιστήμια πέραν του Τσανάκαλε, με το οποίο έχει ήδη στενή σχέση.Ουσιαστικά, διαμορφώνεται μια επικίνδυνη ατραπός: Τούρκοι καθηγητές, χωρίς κανέναν έλεγχο, θα διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό τις σπουδές και το συνολικό «εκπαιδευτικό, πολιτιστικό και ιδιαίτερο θρησκευτικό φορτίο» που θα αποκτούν οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος, δηλαδή οι αυριανοί εκπαιδευτικοί της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη. Διαμορφώνεται δηλαδή μια κατάσταση όπου τα παιδιά της μειονότητας θα μορφώνονται κατά μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τις οδηγίες της Αγκυρας, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό!
Μάλιστα τώρα αποκαλύπτεται ότι, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας, αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ αποκλειστικά με μαθητές από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης! Οπως λένε αρμόδιοι παράγοντες, θα... παράγουμε περισσότερους εκπαιδευτικούς μειονοτικών σχολείων από όσους έχουμε ανάγκη - σημειωτέον, ισχύει πάντα ότι μόνο οι προερχόμενοι από τη μειονότητα μπορούν να διδάξουν στα σχολεία της. Εκτός δηλαδή από εκείνους που όντως θα απασχοληθούν στα σχολεία, θα αυξηθούν και όσοι θα έχουν λάβει εκπαίδευση από Τούρκους πανεπιστημιακούς.
Η κίνηση αυτή αιφνιδίασε τους πάντες, αφού ανατρέπει τη σημερινή κατάσταση κατά την οποία τον κεντρικό ρόλο στην εκπαίδευση της μειονότητας είχε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με σχετική εμπειρία άνω των 15 ετών. Ο πρύτανης του ΔΠΘ Αθανάσιος Καραμπίνης, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», εκφράζει φόβους για υπόγειες διαδρομές υποστηρίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το «χατίρι» κύκλων που θέλουν να απομακρύνουν την εκπαίδευση της μειονότητας από ανθρώπους που ξέρουν πώς να τη χειριστούν. Μάλιστα η Πρυτανεία έστειλε και επιστολή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα θέτοντας ερωτήματα σχετικά με «την καταλληλότητα της προετοιμασίας των εν λόγω εκπαιδευτικών». Το σημαντικότερο από αυτά, σύμφωνα με τον κ. Καραμπίνη, είναι με ποιον τρόπο θα ασκείται ο έλεγχος στον τομέα Μειονοτικών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΑΠΘ.
Η Πρυτανεία του ΔΠΘ καταγγέλλει εμμέσως συστηματική προσπάθεια υποβάθμισης του ρόλου του πανεπιστημίου, εξ ου και εξέφρασε στον κ. Τσίπρα τον έντονο προβληματισμό της για τις επιδιώξεις ορισμένων κύκλων που έχουν ως πρωταρχικό διακύβευμα να βρεθεί η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος εκτός ΔΠΘ και εκτός Θράκης.Ουσιαστικά η Πρυτανεία φωτογραφίζει έτσι τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων της Ξάνθης και του Εβρου, οι οποίοι πέραν του αιτήματος για τον Τομέα Μουσουλμανικών Σπουδών στο ΑΠΘ είχαν ζητήσει την άμεση κατάργηση του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (ΔΕΜΠ) στην Αλεξανδρούπολη.
Κώστας Γαβρόγλου: Ο υπουργός Παιδείας έκανε δεκτό ένα πάγιο αίτημα της Αγκυρας, που ως τώρα η Ελλάδα απέρριπτε
Τουρκικά στο νηπιαγωγείο
Την ίδια ώρα η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος για την τουρκική γλώσσα σε νηπιαγωγεία της μειονότητας φουντώνει τις ανησυχίες και τις αντιδράσεις. Εκπαιδευτικοί εκφράζουν φόβους για δημιουργία ενός παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος που δημιουργείται, υποστηρίζοντας ότι μετά τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία έρχονται και τα δίγλωσσα δημοτικά. Στελέχη του υπουργείου Παιδείας απαντούν εμμέσως ότι δεν πρόκειται για δίγλωσσα νηπιαγωγεία, αλλά για πρόγραμμα με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου. Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γεράσιμος Κουζέλης δηλώνει πάντως στο «ΘΕΜΑ» ότι το πρόγραμμα θα επεκταθεί από την ερχόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με το ΙΕΠ, «η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής γλώσσας ως γλώσσας στήριξης με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ισορροπημένη γλωσσική και κατά προέκταση γνωστική ανάπτυξη, καθώς και την καλύτερη προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού».
Πάντως, εκπαιδευτικοί της Θράκης δηλώνουν αντίθετοι στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και ετοιμάζουν επιστολές προς το υπουργείο Παιδείας, ενώ ερωτήματα θέτουν ακόμα και εκπαιδευτικοί που δεν είναι κατ’ ανάγκην αντίθετοι. Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης ζητεί την απόσυρση του προγράμματος, αναφέροντας ότι «η ελληνική πολιτεία στο πλαίσιο της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής, αλλά και της ισονομίας και ισοπολιτείας, ίδρυσε σε όλους τους μειονοτικούς οικισμούς νέα νηπιαγωγεία στα οποία γράφτηκαν και φοιτούν τα νήπια των μουσουλμάνων συμπολιτών μας, όπου τα νήπια μιλάνε την ίδια γλώσσα και δεν υπάρχει πρόβλημα στη μεταξύ τους επικοινωνία».
Οι δάσκαλοι της Ροδόπης κατήγγειλαν ότι «η κυβέρνηση ικανοποίησε το αίτημα μουσουλμάνων βουλευτών οι οποίοι είναι σε ανοιχτή γραμμή με το Προξενείο για τη δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων, πάγιο αίτημα της Αγκυρας».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» εκφράζει επίσης τη διαφωνία του, ενώ η Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ξάνθης, η οποία τάσσεται υπέρ της διγλωσσίας στην προσχολική εκπαίδευση, σημειώνει ότι το ΙΕΠ όφειλε να συζητήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα σε σχέση με τα ερωτήματα που εγείρονται για τη φιλοσοφία, τη διαδικασία, τις εργασιακές συνθήκες, καθώς και να διευκρινίσει τον τρόπο εφαρμογής του ώστε να μην αφήσει πεδίο ανοιχτό σε λογικές ανησυχίες, αλλά και σε παρερμηνείες ή σκόπιμες στρεβλώσεις.
Οι εκπαιδευτικοί της Θράκης δηλώνουν αντίθετοι στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και ετοιμάζουν επιστολές προς το υπουργείο Παιδείας
Μόνο τους «πιστούς» καθηγητές άφησαν στα πανεπιστήμα
Ακόμη και τους πρυτάνεις των τουρκικών πανεπιστημίων διορίζει πλέον ο «σουλτάνος» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις εντός και εκτός Τουρκίας. Την ίδια ώρα ξεπερνούν τους 50.000 όσοι πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί έχουν απομακρυνθεί από τις θέσεις τους με τη ρετσινιά του Γκιουλενιστή και όχι μόνο.
Η κυβέρνηση Γιλντιρίμ έχει θέσει σε εφαρμογή μια εκστρατεία διώξεων και εκφοβισμού πανεπιστημιακών και εκπαιδευτικών της χώρας, με στόχο -όπως ευθέως καταγγέλλεται- η κατάλυση της ελευθερίας του λόγου και του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης στην Τουρκία. Ο ίδιος ο Ταγίπ Ερντογάν χαρακτήρισε μερίδα της ακαδημαϊκής κοινότητας «προδότες», δίνοντας το σύνθημα στην ελεγχόμενη δικαιοσύνη να ξεκινήσει ένα πογκρόμ εναντίον τους.
Οι διώξεις δεν αφορούν μονάχα τα δημόσια πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και τα ιδιωτικά. Καθημερινά πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί στοχοποιούνται με δημοσιοποίηση φωτογραφιών και στοιχείων τους στα social media και δέχονται απειλές από ισλαμιστές και Γκρίζους Λύκους.
Η υπερεξουσία για διορισμό των πρυτάνεων -αντί των εκλογών που ίσχυαν έως τώρα- δόθηκε στον Τούρκο πρόεδρο με την πρόσφατη απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του Κοινοβουλίου. Ηδη η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προχωρά στις αλλαγές, επικαλούμενη την ανάγκη να αποφευχθούν «διαμάχες μεταξύ διάφορων πολιτικών ομάδων εντός των ιδρυμάτων». Οι εκλογές οργάνων στα 181 πανεπιστήμια της Τουρκίας ανεστάλησαν μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του περασμένου Ιουλίου. Ηδη ο Ερντογάν διόρισε τον Μεχμέντ Εζκάν, βουλευτή του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), στην πρυτανεία του Πανεπιστημίου του Βοσπόρου, στη θέση της ιδιαίτερα δημοφιλούς Γκιουλάι Μπαρμπαρόσογλου, η οποία είχε εκλεγεί θριαμβευτικά με 86% πριν από το αποτυχημένο πραξικόπημα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «D.W.», από τον περασμένο Ιούλιο 4.811 μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού απομακρύνθηκαν από τα τουρκικά πανεπιστήμια. Επιπλέον 2.800 συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν ή καταγγέλθηκαν πρόωρα και απολύθηκαν 1.100 διοικητικοί υπάλληλοι. Η κατηγορία είναι ότι ήταν φίλα προσκείμενοι προς τους πραξικοπηματίες. Παράλληλα, έως τις αρχές του 2017 ξεπέρασαν τους 28.000 οι εκπαιδευτικοί που απομακρύνθηκαν από τις θέσεις τους, ενώ 10.000 επιπλέον τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με την κατηγορία ότι διατηρούν διασυνδέσεις με την «τρομοκρατία».
protothema.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου