To σχολείο μας συμμετείχε σε διαγωνισμό εκπαιδευτικού σεναρίου 2014-15 που υλοποιήθηκε από τo Ευρωπαϊκό Έργο Open Discovery Space (ODS) και τους Έλληνες εταίρους, Ελληνογερμανική Αγωγή, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΙΤΥ) «Διόφαντος», Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΕΔΕΤ, Agro-know και Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με 3 εκπαιδευτικά σενάρια , τα οποία εκπόνησαν οι εκπαιδευτικοί Αλεβίζου Μαργαρίτα, Ζερβού Κυριακή και Τάπαλη Νεραντζούλα κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους.
Το θέμα του διαγωνισμού ήταν «ανοιχτό».
Για τη δημιουργία και κατάθεση του σεναρίου ήταν απαραίτητη η εγγραφή στην Πύλη του ODS και η χρήση του ψηφιακού εργαλείου δημιουργίας εκπαιδευτικού σεναρίου (authoring tool) του ODS .
Η κριτική επιτροπή αξιολόγησε τις συμμετοχές με βάση τα εξής ενδεικτικά κριτήρια/χαρακτηριστικά:
1. Ποιότητα
2. Καινοτομία
3. Παροχή πολλαπλών μέσων αναπαράστασης
4. Παροχή πολλαπλών μέσων δράσης και έκφρασης
5. Παροχή πολλαπλών μέσων εμπλοκής στη διαδικασία μάθησης
6. Παιγνιώδη χαρακτήρα
7. Χρήση ψηφιακών πηγών και κοινοτήτων του ODS.
8. Έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητας του μαθητή.
9. Έμφαση στη συνεργατικότητα.
10. Ενσωμάτωση κοινωνικών ζητημάτων
11. Έμφαση στην αντίληψη εκ μέρους των μαθητών, των οικονομικών παραμέτρων που σχετίζονται με το σενάριο ή την εφαρμογή του:
12. Δικτύωση
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που συμμετείχαν στον παραπάνω διαγωνισμό με τα εκπαιδευτικά σενάρια που δημιούργησαν ,βραβεύτηκαν για τη συμμετοχή τους και έλαβαν υποτροφία για τη θερινή Ακαδημία που διοργανώθηκε στην Αθήνα .
Το Διεθνές Θερινό Σχολείο 2015 διοργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή, στο Μάτι, από 12 Ιουλίου μέχρι 17 Ιουλίου 2015. Στόχος του πενθήμερου σεμιναρίου ήταν η στήριξη της καινοτομίας στο Σχολείο και η εκπαίδευση των στελεχών και μελών του προσωπικού του σχολείου για την προώθηση της ανάπτυξης των σχολείων τους σε ανοιχτές κοινότητες μάθησης και, επομένως, η βελτίωση της ποιότητας όλων των πτυχών της σχολικής εκπαίδευσης.
Τριάντα τέσσερις δάσκαλοι και διευθυντές σχολείων συμμετείχαν, προερχόμενοι από την Πολωνία, την Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, την Τουρκία, την Αυστρία, την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Εσθονία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σερβία, την Κροατία και τη Ρουμανία. Δώδεκα από αυτούς ήταν του προγράμματος ERASMUS + υποτρόφων, 10 ήταν νικητές του ODS διαγωνισμού Εθνικού Εκπαιδευτικού Σεναρίου ,(ανάμεσα τους και οι 2 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας) και 12 νικητές του Διαγωνισμού των Καινοτόμων Σχολείων .
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η προσέγγιση καθ 'όλη τη διάρκεια του Θερινού Σχολείου ήταν κυρίως βιωματική, (με ένα μικρό μέρος μόνο αφιερωμένο σε διαλέξεις) προκειμένου να εμπλακούν οι συμμετέχοντες όσο το δυνατόν περισσότερο στη βιωματική πράξη, την εξερεύνηση και την εκ νέου κατασκευή των βασικών εννοιών του μαθήματος, δηλαδή του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της γονικής εμπλοκής και της βασιζόμενης στο παιχνίδι μάθησης, και να αναπτύξουν τις επαγγελματικές ικανότητες τους που συνδέονται με αυτές τις πτυχές.
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ανάμεσα στα εργαστήρια διοργανώθηκαν μια σειρά από υπαίθριες δραστηριότητες, όπως η επίσκεψη στην Ακρόπολη και το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα, μια επίσκεψη στο Ακρωτήριο του Σουνίου και το ναό του Ποσειδώνα, και ένα αποχαιρετιστήριο δείπνο στο Μαραθώνα. Μία επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Σχολείου της Ελληνογερμανικής Αγωγής οργανώθηκε επίσης, όπου οι συμμετέχοντεςξεναγήθηκαν από τον Διευθυντή του Λυκείου και ενημερώθηκαν σχετικά με τις καινοτόμες δραστηριότητες που έχουν υλοποιηθεί εκεί.
Μετά το Θερινό Σχολείο, δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς όλες οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτών και προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στην ομάδα του Θερινού Σχολείου στο Facebook με σκοπό να ενθαρρυνθεί η περαιτέρω συνεργασία και επαφή μεταξύ τους. Επίσης ,βελτίωσαν περαιτέρω τα εκπαιδευτικά σενάρια τους στην κοινότητα του Θερινού Σχολείου του ODS μετά τον προβληματισμό σχετικά μεαυτά που έμαθαν καθ’όλη την διάρκεια του Θερινού Σχολείου.
Το θέμα του διαγωνισμού ήταν «ανοιχτό».
Για τη δημιουργία και κατάθεση του σεναρίου ήταν απαραίτητη η εγγραφή στην Πύλη του ODS και η χρήση του ψηφιακού εργαλείου δημιουργίας εκπαιδευτικού σεναρίου (authoring tool) του ODS .
Η κριτική επιτροπή αξιολόγησε τις συμμετοχές με βάση τα εξής ενδεικτικά κριτήρια/χαρακτηριστικά:
1. Ποιότητα
2. Καινοτομία
3. Παροχή πολλαπλών μέσων αναπαράστασης
4. Παροχή πολλαπλών μέσων δράσης και έκφρασης
5. Παροχή πολλαπλών μέσων εμπλοκής στη διαδικασία μάθησης
6. Παιγνιώδη χαρακτήρα
7. Χρήση ψηφιακών πηγών και κοινοτήτων του ODS.
8. Έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητας του μαθητή.
9. Έμφαση στη συνεργατικότητα.
10. Ενσωμάτωση κοινωνικών ζητημάτων
11. Έμφαση στην αντίληψη εκ μέρους των μαθητών, των οικονομικών παραμέτρων που σχετίζονται με το σενάριο ή την εφαρμογή του:
12. Δικτύωση
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που συμμετείχαν στον παραπάνω διαγωνισμό με τα εκπαιδευτικά σενάρια που δημιούργησαν ,βραβεύτηκαν για τη συμμετοχή τους και έλαβαν υποτροφία για τη θερινή Ακαδημία που διοργανώθηκε στην Αθήνα .
Το Διεθνές Θερινό Σχολείο 2015 διοργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή, στο Μάτι, από 12 Ιουλίου μέχρι 17 Ιουλίου 2015. Στόχος του πενθήμερου σεμιναρίου ήταν η στήριξη της καινοτομίας στο Σχολείο και η εκπαίδευση των στελεχών και μελών του προσωπικού του σχολείου για την προώθηση της ανάπτυξης των σχολείων τους σε ανοιχτές κοινότητες μάθησης και, επομένως, η βελτίωση της ποιότητας όλων των πτυχών της σχολικής εκπαίδευσης.
Τριάντα τέσσερις δάσκαλοι και διευθυντές σχολείων συμμετείχαν, προερχόμενοι από την Πολωνία, την Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, την Τουρκία, την Αυστρία, την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Εσθονία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σερβία, την Κροατία και τη Ρουμανία. Δώδεκα από αυτούς ήταν του προγράμματος ERASMUS + υποτρόφων, 10 ήταν νικητές του ODS διαγωνισμού Εθνικού Εκπαιδευτικού Σεναρίου ,(ανάμεσα τους και οι 2 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας) και 12 νικητές του Διαγωνισμού των Καινοτόμων Σχολείων .
Η προσέγγιση καθ 'όλη τη διάρκεια του Θερινού Σχολείου ήταν κυρίως βιωματική, (με ένα μικρό μέρος μόνο αφιερωμένο σε διαλέξεις) προκειμένου να εμπλακούν οι συμμετέχοντες όσο το δυνατόν περισσότερο στη βιωματική πράξη, την εξερεύνηση και την εκ νέου κατασκευή των βασικών εννοιών του μαθήματος, δηλαδή του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της γονικής εμπλοκής και της βασιζόμενης στο παιχνίδι μάθησης, και να αναπτύξουν τις επαγγελματικές ικανότητες τους που συνδέονται με αυτές τις πτυχές.
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ανάμεσα στα εργαστήρια διοργανώθηκαν μια σειρά από υπαίθριες δραστηριότητες, όπως η επίσκεψη στην Ακρόπολη και το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα, μια επίσκεψη στο Ακρωτήριο του Σουνίου και το ναό του Ποσειδώνα, και ένα αποχαιρετιστήριο δείπνο στο Μαραθώνα. Μία επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Σχολείου της Ελληνογερμανικής Αγωγής οργανώθηκε επίσης, όπου οι συμμετέχοντεςξεναγήθηκαν από τον Διευθυντή του Λυκείου και ενημερώθηκαν σχετικά με τις καινοτόμες δραστηριότητες που έχουν υλοποιηθεί εκεί.
Μετά το Θερινό Σχολείο, δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς όλες οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτών και προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στην ομάδα του Θερινού Σχολείου στο Facebook με σκοπό να ενθαρρυνθεί η περαιτέρω συνεργασία και επαφή μεταξύ τους. Επίσης ,βελτίωσαν περαιτέρω τα εκπαιδευτικά σενάρια τους στην κοινότητα του Θερινού Σχολείου του ODS μετά τον προβληματισμό σχετικά μεαυτά που έμαθαν καθ’όλη την διάρκεια του Θερινού Σχολείου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου