Η επανάσταση της αλήθειας σε αυτόν τον κόσμο είναι μάχη κυρίως προσωπική και κατ' επέκταση συλλογική. Αυτό το είχε καταλάβει ο Πλάτων και το περιέγραψε με πολύ ωραίο τρόπο στο Σπήλαιο, στο σπουδαίο βιβλίο του την "Πολιτεία", όπου ο δεσμώτης απελευθερώθηκε σαν μοναδικός έναντι των άλλων δεσμωτών.
Στη συνέχεια βγήκε από το σπήλαιο και οδηγήθηκε προς την αλήθεια-στο φώς, όπου δεν την άντεξε στην αρχή και τον τύφλωσε αλλά αυτή του η "άσκηση" λειτούργησε καθοριστικά και σαν κάθαρση στον ίδιον για πάντα, σταμάτησε να έχει ψευδαισθήσεις και να κινείται στο ψέμα της εποχής και των άλλων πλανημένων δεσμωτών.
Ο ίδιος όταν επέστρεψε στην σπηλιά πήγε για να βγάλει από το υπόγειο και το σκοτάδι τους υπόλοιπους δεσμώτες που παρέμεναν ακινητοποιημένοι από τα δεσμά τους και εκτός της πραγματικότητας, ζώντας στις ψευδαισθήσεις τους. Τους εξιστόρησε την αλήθεια, για το πώς είναι ο κόσμος μακρυά από τα δεσμά τους και γιατί θα έπρεπε να ξεφύγουν από αυτά, αλλά αυτοί οι δεσμώτες δεν θέλησαν την απελευθέρωση τους και να ζήσουν στην πραγματικότητα, στην αλήθεια και στο φώς.
Αντίθετα τον φθόνησαν για αυτά που έλεγε και προτίμησαν την ψευδαίσθηση και την ασφάλεια να μην κλονιστεί ο κόσμος που ξέρουν και μέχρι τότε τον έζησαν, γιατί αν το αποδεχόντουσαν αυτό θα έπρεπε να αντιληφθούν ότι πεθαίνουν εκείνη την στιγμή και πρέπει να αναστηθούν συνάμα, να δεχτούν το παρελθόν τους σαν χαμένο χρόνο που πέρασε και δεν είχε νόημα, πόσο εύκολο είναι για τον καθένα από εμάς αυτό να μην δεχτούν ότι ζούσαμε σε ψευδαισθήσεις και ότι ήμασταν απλά νεκροζώντανοι ή αλλιώς ζόμπι;
Εάν δεν εκτεθείς στο φώς, στην αλήθεια και δεν τα καταφέρεις να την αποδεχθείς όσο σκληρή και αν είναι, όσο και να σε βασανίζει, τότε η λύτρωση του καθένα από εμάς είναι πολύ μακρυά και δεν θα μπορεί ποτέ κανείς από εμάς να λυτρωθεί, ο αγώνας είναι του εαυτού μας κυρίως και κατ' επέκταση θα έρθει στους υπολοίπους. Προϋπόθεση αναγκαία είναι να θελήσεις για να μπορέσεις να διαβείς το δύσβατο αυτό μονοπάτι να απομακρυνθείς στην έρημο και να ξεπεράσεις τις δυσκολίες και την βασανιστική καθημερινότητα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου