Στόχος να βάλει τέλος στα ψευδή, παραπλανητικά και μη έγκυρα ειδησεογραφικά άρθρα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο
Ένα νέο εργαλείο που δίνει πλέον τη δυνατότητα στους χρήστες να ελέγχουν τα στοιχεία μιας είδησης και την εγκυρότητά της κατά την αναζήτηση στο διαδίκτυο πρόσθεσε η Google.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια επιπλέον "ετικέτα πηγής" στην κατηγοριοποίηση των ειδήσεων, η οποία προστέθηκε στην υπηρεσία Google News και ονομάζεται Fact Check. Μέσω αυτού, η πλέον δημοφιλής μηχανή αναζήτησης φιλοδοξεί να βάλει τέλος στα ψευδή, παραπλανητικά και μη έγκυρα ειδησεογραφικά άρθρα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και να εμποδίσει την διάδοσή τους.
Μέχρι σήμερα, ο τίτλος μιας είδησης από διαφορετικές πηγές μπορεί να συνοδεύεται ετικέτες όπως "Συνδρομή επί πληρωμή", "Δωρεάν (με) εγγραφή", "Δελτίο Τύπου", "Περιεχόμενο γνώμης", "περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη", "Ιστολόγιο" ή "Σάτιρα", χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει απαραιτήτως πως ο ίδιος ο εκδότης του έχει χαρακτηρίσει ως τέτοιο το περιεχόμενο.
Σύμφωνα με το Duke University, η Google θα "αντλεί" άρθρα από ιστοσελίδες που ήδη κάνουν αυτή τη δουλειά, διασταυρώνουν δηλαδή τα στοιχεία μιας είδησης, οι οποίες είναι περίπου 100 και βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο, με δύο να έχουν βάση στη Μεγάλη Βρετανία. "Κάνουν μαζικά εκατοντάδες χιλιάδες ελέγχους σε στοιχεία κάθε χρόνο, εξετάζοντας ισχυρισμούς γύρω από αστικούς μύθους, πολιτική, υγεία και μμε" εξηγεί ο Richard Gingras, επικεφαλής του τμήματος ειδήσεων της Google. "Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που διαπιστώνουμε την ραγδαία εξάπλωση της κοινότητας Fact Check και που θα ρίξουμε ακόμη περισσότερο φως στην προσπάθειά τους να διαχωρίζουν τα γεγονότα από τη φαντασία, τη σοφία από αυτά που βγάζει κάποιος από το μυαλό του" προσθέτει.
Προς το παρόν, το Fact Check θα είναι διαθέσιμο μόνο σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία, κάτι που δεν προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση δεδομένου πως αυτή τη στιγμή, περισσότερο από ποτέ, οι Αμερικανοί χρειάζεται να γνωρίζουν ποιες ειδήσεις είναι αληθινές και ποιες όχι ενόψει των κρίσιμων προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου